Panaszkezelési szabályzat
A közúti személyszállítási üzletszabályzatra vonatkozó szabályokról szóló 213/2012. (VII. 30.) Korm. rendelet 26/A §-ában foglaltak alapján a Kormányos KFT. az alábbi panaszkezelési szabályzatot teszi közzé:
- A szabályzat tárgya: a Kormányos KFT. által teljesített szolgáltatást igénybe vevő utasok által szóban előterjesztett vagy írásban benyújtott panaszok kivizsgálására.
- A Kormányos KFT. adatai és elérhetőségei:
Székhely, telephely: | 6763 Szatymaz, IV. ker. 74. |
Postázási cím: | 6720 Szeged, Tisza Lajos krt. 14. |
Cégjegyzékszám: | 06-09-022399 |
Adószám: | 25439812-2-06 |
Engedély száma: | KASZ-06-000148/1/2019 |
Honlap címe: | www.kormanyosbusz.hu |
E-mail: | kormanyosbusz@gmail.com |
Kormányos Márta személyszállító vállalkozó: | +36/20 220-3335 |
Kormányos Árpád cégtulajdonos: | +36/70 949-8558 |
Iroda: | +36/62 471-921 |
-
A panasz formái:
- Szóbeli panasz: megtehető személyesen a Kormányos KFT. telephelyén vagy telefonon a megjelölt elérhetőségeken. Személyes panasztétel esetén szükséges a panasztevő aláírása a panaszról készített feljegyzésre.
- Írásbeli panasz: postai úton Kormányos KFT. postázási címére, illetve e-mail útján a megadott e-mail címre (panasztevő személyének és elérhetőségének minden esetben egyértelműnek kell lennie). Az írásbeli panasz érvényességi kelléke – az e-mail kivételével – a panasztevő aláírása.
-
A panasz bejelentésének és kezelésének szabályai:
- Panasztétel határideje: az utazást követően 30 napon belül a 3) pontban megjelölt módok egyikével.
- Feljegyzések a panaszról: A panasz bejelentését követően arról feljegyzést kell készíteni, mely az alábbiakat tartalmazza (amennyiben az adatok rendelkezésre állnak):
- a bejelentő neve, elérhetősége (lehetőség szerint lakcíme, e-mail címe, telefonszáma)
- a panasz bejelentésének helye, ideje, módja
- a panasz részletes leírása, a panasztevő által bemutatott iratok, dokumentumok, egyéb bizonyítékok jegyzéke
- amennyiben van, a határozott igény megjelölése
- a panaszt felvevő személy és személyes panaszbejelentés esetén a panasztevő aláírása
- a feljegyzés készítésének helye, ideje
- a panasz egyedi azonosítószáma
- Az ügyféltől kérhető adatok a panaszkezelés során: neve, lakcíme, székhelye, postacíme, telefonszáma, értesítés módja, panasz leírása, oka, a panaszos igénye, a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amely a szolgáltatónál nem áll rendelkezésre, egyéb lényeges adat a panasz kivizsgálásához.
- A panasz kivizsgálása: Kormányos KFT. a benyújtott panaszt 30 napon belül megvizsgálja. Amennyiben arra lehetőség van, orvosolja. Írásbeli panasz esetén Kormányos KFT. írásbeli választ ad a panasz kivizsgálása után. Amennyiben nincs arra lehetőség, hogy Kormányos KFT. vizsgálja ki a panaszt, abban az esetben meg kell adni a panasztevőnek az illetékes hatóság elérhetőségét.
- Mellőzhető a panasz kivizsgálása: névtelen bejelentés esetén, ha a bejelentés az tudomásszerzéstől számított 30 napon túl történik, ugyanazon bejelentőtől származó (korábbival azonos tartalmú) bejelentés esetén. A panasz felülvizsgálata nem tartozik ehhez az esethez.
-
Adatkezelés:
- A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni. A bejelentőt nem érheti hátrány a panasz, illetve a közérdekű bejelentés megtétele miatt. A bejelentő személyes adatai csak a bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szervezet részére adhatók át. A bejelentő adatai egyértelmű hozzájárulása nélkül nem hozhatóak nyilvánosságra.
- Kormányos KFT. az írásban érkezett panaszt és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni.
-
Intézkedések a panaszkezelés alapján: amennyiben a panasz helytállónak bizonyul, gondoskodni kell:
- Jogszerű, illetőleg a közérdeknek megfelelő állapot helyreállításáról, vagy az egyébként szükséges intézkedések megtételéről.
- A feltárt hibák okainak megszüntetéséről.
- Az okozott sérelem orvoslásáról.
- Indokolt esetben a felelősségre vonás kezdeményezéséről.
A panasz elutasítása esetén Kormányos KFT. írásban tájékoztatja az ügyfelet, hogy panaszával – annak jellege szerint – milyen szervhez, hatósághoz, vagy bírósághoz fordulhat. Az ügyfelet ezek a lehetőségek akkor is megilletik, ha a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelenül telt el. A panasz tárgya szerint a jogorvoslat fórumai lehetnek:
- az illetékes megyei, vagy fővárosi kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége
- az illetékes megyei, vagy budapesti békéltető testület
- az Innovációs és Technológiai Minisztérium Piacfelügyeleti és Utasjogi Főosztálya (székhely: 1011 Budapest, Fő utca 44-50., cím: 1066 Budapest, Teréz krt. 38, levelezési cím: 1440 Budapest, Pf.1., e-mail cím: puf@itm.gov.hu telefon: +36 1 373 1405 ügyfélfogadás: előre egyeztetett időpontban)
-
Záró rendelkezések:
- Ez a szabályzat az autóbuszos hatóság által történő jóváhagyását követően, Kormányos KFT. hivatalos honlapján történő közzététele napján lép hatályba.
- A szabályzatot Kormányos KFT. a telephelyén az ügyfelek számára nyitva álló helyiségében is közzé teszi.
Szeged, 2019. október 30.
Panaszkezelési szabályzatunkat az Innovációs és Technológiai Minisztérium Piacfelügyeleti és Utasjogi Főosztálya a PIUF/98290-2/2019-ITM iktatószámú határozatában jóváhagyta.